BC racing

 

Zawieszenia Gwintowane BC racing

link do sklepu:
http://www.mapet-tuning.com/sklep/isc-c-2846_16755.html

Strona producenta: www.bc-racing.co.uk

Film prezentujący specyfikę regulacji zawieszenia BC racing: https://www.youtube.com/watch?v=HlqOA35NmAw

BC Racing to topowe zawieszenia gwintowane znane na całym świecie. Wg naszej opinii to wyższa półka jakościowa niż np ISC czy D2. Stosowane do jazdy na co dzień ale i przez driferów na całym świecie, a szczególnie w USA. Na powyższym filmiku widzimy zalety i możliwości jakie daje nam podwójna regulacja amortyzatora. Aby ustawić kolumnę fabrycznie należy skręcić ręką do oporu główną nakrętkę, następnie dokręcić do niej ręką kontrę. Następnie za pomocą klucza dokręcamy nakrętkę główną tak, aby utworzyła się szczelina między nakrętkami na szerokość klucza - 4mm i kontrujemy. To dodatkowa dolna regulacja na amortyzatorze służy jako główna regulacja wysokości. Górną można też regulować wysokość ale tym samym zmieniamy ścisk sprężyny.

Zawieszenie posiadają 30-sto stopniową regulację twardości, a niektóre wersje górne mocowania typu pillowball lub camber z możliwością zmiany kąta.




1. seria BR:

Dedykowane na ulicę i tor

- górne mocowania typu "pillowball"

- górne mocowania z regulacją camber

- aluminiowe talerzyki

- 30-stopniowa regulacja siły tłumienia

- regulacja wysokości sprężyny

- regulacja wysokości dolnego mocowania gwarantująca zachowanie pełnego zakresu pracy amortyzatora

- osłony chroniące uszczelniacze amortyzatora

- właściwości / cechy zawieszenia zależne od modelu

Zawieszenia gwintowane serii BR opierają się na tłoczyskach o średnicy 46mm w obudowie o średnicy 53mm gwarantujących możliwie największą objętość oleju.
W trakcie pracy amortyzatora olej w nim zawarty zwiększa temperaturę. Lepkość oleju ulega zmianie wraz ze zmianą temperatury co może prowadzić do zmiany charakterystyki pracy amortyzatora.
BC Racing stosuje w swoich zawieszeniach gwintowanych wyłącznie najwyższej jakości olej, a mimo to firma postanowiła pójść krok dalej opierając serię BR o duże obudowy amortyzatorów o średnicy 53mm. Zwiększa to objętość jednostki, a co za tym idzie objętość oleju co w efekcie zmniejsza maksymalną temperaturę wpływając na poprawę właściwości amortyzatora.

Regulacja rozkładu masy auta:
Zawieszenia gwintowane BC Racing posiadają regulację wysokości dolnego mocowania. Pozwala to osiągnąć idealnie zbalansowany samochód oraz gwarantuje maksymalną przyczepność opon.
Auto dzięki temu może uzyskać równy rozkład mas na każdej z opon na osi dzięki czemu obie opony osi przedniej przenoszą identyczne obciążenie co opony osi tylnej. Powoduje to, że obie opony wykonują identyczną pracę podczas pokonywania zakrętów co zwiększa ogólną przyczepność, maksymalizuje prędkości maksymalne i zmniejsza czasy okrążeń. Opcjonalnie dostępne w sprzedaży są sprężyny typu "helper" pozwalające przenieść siły powstające podczas opadania koła do amortyzatora by spełniać określone role.

Regulacja wysokości:
Wysokość auta uzależniona jest od pozycji dolnego mocowania. Mocowanie może być skręcane w dół i górę obudowy amortyzatora, aby zapewnić pełen zakres regulacji od niemalże standardowej wysokości, aż po obniżenie praktycznie uniemożliwiające poruszanie się po drodze (np. na imprezy typu "show & shine"). Jako, że wysokość determinowana jest raczej pozycją dolnego mocowania niż wysokością talerzyka pod sprężyną jednostka zachowuje pełen zakres pracy niezależnie od ustawionej wysokości auta.

Regulacja siły tłumienia:
Zawieszenia gwintowane serii BR oferują 30-stopniową regulację siły tłumienia łączącą w jednym pokrętle zarówno zmianę wartości siły dobicia i odbicia gwarantując prostotę i łatwość obsługi. Jednostka regulująca umożliwia optymalizację pracy zawieszenia, aby sprostało ono warunkom pracy. Regulując przednie i tylne amortyzatory możliwa jest zmiana charakterystyki prowadzenia auta. Zwiększenie siły tłumienia osi tylnej przekłada się także na przód. W tym wypadku auto stanie się bardziej nadsterowne. Jeśli zamierzasz startować w drag racing tylnonapędowym autem zależeć Ci będzie na bardziej miękkim ustawieniu tylnych amortyzatorów, aby tył "usiadł" podczas startu zapewniając tylnym oponom maksymalną przyczepność i unikając niepotrzebnej rotacji ("palenia") opon. Jeśli z kolei tylne amortyzatory byłyby ustawione na sztywną charakterystykę, np. podczas wyścigu torowego, auto będzie miało mniejszą trakcję. Z drugiej strony, jeśli zamierzasz startować w driftingu i masz problem z utratą trakcji i podsterownością, zwiększenie sztywności tylnych amortyzatorów pomoże zmniejszyć trakcję podczas gdy zwiększenie miękkości przednich amortyzatorów pozwoli uzyskać większą trakcję na przedniej osi. Pozwoli to tyłowi szybciej stracić trakcję jednocześnie minimalizując podsterowność zmieniając charakterystykę auta bardziej w stronę driftu niż wyścigów torowych czy drag.

Górne mocowania serii BR typu "pillowball":
Wiele zawieszeń gwintowanych BC Racing serii BR oferowanych jest z górnymi mocowaniami typu "pillowball". Górne mocowanie wykonane jest z aluminium, anodowane, a następnie piaskowane gwarantując żywotne, wysokiej jakości wykończenie. "Pillowball'e" są produkcji japońskiej, a ich solidna konstrukcja eliminuje luzy i elastyczność jak to ma miejsce w przypadku gumowych górnych mocowań co skutkuje lepszą reakcją i lepszym prowadzeniem.

Regulacja camber:
Jeśli możliwe jest zastosowanie regulacji camber na aucie, zawieszenia gwintowane BC Racing wyposażone są w aluminiowe górne mocowania typu "pillowball" z regulacją camber. Oferują one te same, wysokiej jakości "pillowball'e" japońskiej produkcji z dodatkową zaletą regulacji kątów camber umożliwiając ustawienie optymalne dla potrzeb stawianych przez drogę, tor czy zawody driftingowe.

Ochrona antykorozyjna:
Amortyzatory wykonane są z chromowanej na czarno stali oferując wyśmienitą żywotność nawet podczas najcięższych, europejskich zim. Aluminiowe komponenty (górne mocowania, nakrętki itp.) są anodowane, a stalowe dolne mocowania poddawane są procesowi malowania elektroforetycznego, a następnie malowaniu proszkowemu. Losowo wybrana próbka elementów stalowych (mocowania, obudowy, śrubki itp.) raz w miesiącu poddawane są testowi solankowemu w celu sprawdzenia jakości powłoki ochronnej gwarantując, że właściwości antykorozyjne spełniają najwyższe możliwe standardy.

Wysokiej jakości sprężyny:
Zawieszenia gwintowane BC Racing wykorzystują wyłącznie najwyższej jakości stal do produkcji sprężyn. Wykonane są ze zwijanej na zimno stali SAE9254 charakteryzującej się długą żywotnością. Sprężyny są testowo ściskane w ponad 500.000 cykli ze wskaźnikiem deformacji niższym niż 5%.

Opatentowana wklęsła dolna nakrętka blokująca:
Zawieszenia gwintowane wyposażone są w nakrętkę blokującą dolne mocowanie. Jeśli dolne mocowanie się poluzuje obudowa amortyzatora może opuścić się w dół zmniejszający wysokość auta w danym narożniku co powodować może niebezpieczne zmiany w prowadzeniu auta. Jest to dość powszechny problem zawieszeń gwintowanych. BC Racing wykorzystuje innowacyjny i opatentowany wzór dolnej nakrętki blokującej z ściętymi krawędziami zapierającymi się o stosowne ścięcia w dolnym mocowaniu zawieszenia gwintowanego. Znacznie zwiększa to powierzchnię na której pracuje nakrętka blokująca niwelując problem niebezpiecznego luzowania się nakrętki. 

Wysokiej jakości olej:
Amortyzatory BC Racing wykorzystują wyrafinowaną konstrukcję podkładek oraz wysokiej jakości olej, aby zagwarantować stałą kontrolę nad siłami dobicia i odbicia amortyzatora nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Podczas pokonywania przez auto nierówności siły dobicia i odbicia tłoczyska amortyzatora zwiększają temperaturę oleju. Niskiej jakości amortyzatory zawierają niskiej jakości olej, którego charakterystyka ulega zmianie wraz ze zmianą temperatury. Dlatego niezbędne jest stosowanie wysokiej jakości oleju, aby zapewnić stałą lepkość w szerokim zakresie temperatur pracy. W chwili w której olej ulega degradacji, jego właściwości się zmieniają wpływając na inną charakterystykę tłumienia amortyzatora skutkując zmianą charakterystyki prowadzenia. BC Racing gwarantuje, że stosuje wyłącznie olej najwyższej jakości co zapewnia stałą charakterystykę tłumienia nie tylko na chwilę lecz także podczas dłuższego użytkowania  (np. podczas użytkowania na torze). Olej nie ulega szybkiemu zużyciu co dodatkowo wydłuża żywotność całego amortyzatora.

Amortyzatory nabijane azotem:
Podczas intensywnej eksploatacji na torze lub podczas szybkiej jazdy po nierównej nawierzchni olej w amortyzatorze może się napowietrzyć i pojawić się może efekt kawitacji. Powoduje to spienienie co w efekcie skutkuje mniejszą lepkością oleju zmniejszając siłę tłumienia amortyzatora. Wysokiej jakości olej jest kluczowy, ale BC Racing idzie krok dalej nabijając dodatkowo amortyzatory azotem. Azot wywiera ciśnienie na pływające tłoczysko co z kolei wywołuje stałe ciśnienie na olej drastycznie zmniejszając napowietrzanie gwarantując stałą charakterystykę pracy i jakość tłumienia. Azot pod ciśnieniem dodatkowo usztywnia amortyzator oferując większą siłę tłumienia.

Górne mocowania z łożyskami:
Jako, że sprężyna przekręca się podczas ściśnięcia bardzo ważne jest zmniejszenie tarcia spoczynkowego między sprężyną, a jej mocowaniem. Jeśli to naprężenie nie zostanie uwolnione może doprowadzić to do zmęczeniowego uginania sprężyny co prowadzi do zmiany stałej K sprężyny podczas ściskania i rozciągania. Generowane naprężenie może prowadzić do nagłych uszkodzeń w talerzykach sprężyny i w ekstremalnych przypadkach powodować urwanie talerzyka i kołnierza blokującego. Powodować to może osunięcie platformy i kołnierza blokującego na amortyzatorze skutkując nierówną wysokość auta oraz niebezpieczeństwo alokacji sprężyny przy pełnym rozszerzeniu amortyzatora. Tarcie pomiędzy sprężyną, a talerzykiem ma także wpływ na układ kierowniczy, ponieważ sprężyny fizycznie obracają się wraz z kołami. Powoduje to dodatkowe, niepotrzebne tarcie w układzie kierowniczym co negatywnie wpływa na charakterystykę prowadzenia auta. Górne mocowania sprężyny z łożyskami to jeden z innowacyjnych design'ów BC Racing. Drastycznie zmniejszając tarcie statyczne pomiędzy sprężyną, a jej talerzykiem jednostki BC Racing nie podlegają wyżej wymienionym problemom polepszając prowadzenie auta pozwalając sprężynie i amortyzatorowi pracować zgodnie z pierwotnymi założeniami.

Opcje dodatkowe:
Przedłużenie pokręteł do regulacji siły tłumienia amortyzatorów - aby oszczędzić Twój czas i kłopotów z usuwaniem półki za każdym razem, gdy chcesz zmienić siłę tłumienia amortyzatorów BC Racing oferujemy stosowne przedłużenia. Mocowane są do pokrętła regulacyjnego w górnej części zawieszenia gwintowanego i dostępne w trzech długościach: 110mm, 200mm i 250mm. Montowane są w sekundę za pomocą prostego wkrętu bez łba. Talerzyk pomiędzy sprężynami – jeśli chcesz dodatkowo obniżyć auto na swoim zawieszeniu gwintowanym lub chcesz zmienić wysokość dodając dodatkową sprężynę "helper" - talerzyk pomiędzy sprężynami i sprężyna typu "helper" Ci na to pozwolą. Sprężyny są dostępne w szerokim wahlarzu twardości. Górne mocowanie typu "pillowball" – niektóre aplikacje dostarczane są standardowo z wzmacnianymi gumowymi górnymi mocowaniami, aby zagwarantować najwyższą jakość prowadzenia i trzymać koszty na rozsądnym poziomie dla przeciętnego użytkownika drogowego jednak często oferujemy opcję górnych mocowań typu "pillowball" dla tych pojazdów w których akceptowalne jest zmniejszenie komfortu na rzecz bardziej wyczynowej charakterystyki. Zastosowanie "pillowball'i" eliminuje amortyzację, którą oferują nawet usztywnione gumowe górne mocowania stosowane przez BC Racing sprawiając, że prowadzenie jeszcze bardziej się poprawia.




2. seria RM:

Dedykowane na tor zawieszenia gwintowane typu inverted (odwrócone)

- górne mocowania typu "pillowball"

- górne mocowania z regulacją camber

- aluminiowe talerzyki

- 30-stopniowa regulacja siły tłumienia

- regulacja wysokości sprężyny

- regulacja wysokości dolnego mocowania gwarantująca zachowanie pełnego zakresu pracy amortyzatora

- osłony chroniące uszczelniacze amortyzatora

- właściwości / cechy zawieszenia zależne od modelu

Amortyzatory typu inverted (odwrócone):

Zawieszenia gwintowane BC Racing serii RM oferują wysokiej jakości regulowane amortyzatory typu monotube inverted na osi przedniej lub przedniej i tylnej (w zależności od modelu). Zawieszenia gwintowane RM oferują większość opcji oferowanych przez serię BR z dodatkową korzyścią płynącą z amortyzatorów typu inverted. Odwrócenie konstrukcji amortyzatora niesie za sobą szereg korzyści.

Zmniejszona masa nieresorowana:
Masa nieresorowana zostaje zmniejszona dzięki przeniesieniu zbiorniczka oleju i gazu z piasty i zamocowaniu jego do obudowy. Masa nieresorowana jest bardzo istotna dla osiągów auta - lżejsze koło i zespół piasty łatwiej i szybciej reagują na nierówności drogi oferując lepszą przyczepność. Wysoka masa nieresorowana może powodować podskakiwanie koła na nierównej nawierzchni zmniejszając jakość prowadzenia oraz osiągi auta.

Zmniejszony transfer ciepła do zbiorniczka gazu i oleju:
Każde mocno eksploatowane auto generować będzie dużo ciepła w obrębie układu hamulcowego. Ciepło to transferowane jest poprzez piastę do amortyzatora. Odwracając zbiorniczek olej i gaz oddalany jest od piasty. Zmniejsza to ilość transferowanego ciepła. Podgrzewanie oleju i gazu zmienia ich charakterystykę wpływając na charakterystykę pracy zawieszenia. Utrzymując temperaturę gazu i oleju na niskim poziomie zawieszenia gwintowane BC Racing serii RM utrzymują charakterystykę pracy na stałym poziomie skutkując zawieszeniem o lepszych osiągach umożliwiając szybsze wchodzenie w zakręty.

Zmniejszone uginanie:
Duże tłoczysko o średnicy 42mm oraz odwrócona konstrukcja gwarantują większą wytrzymałość amortyzatora i odporność na boczne przeciążenia. Zmniejszając ugięcia odwrócone jednostki RM zapewniają stałą geometrię układu kierowniczego prowadzącą do bardziej przewidywalnego prowadzenia.

Regulacja rozkładu masy auta:
j.w.

Regulacja wysokości:
j.w.

Regulacja siły tłumienia:
j.w.

Górne mocowania serii BR typu "pillowball":
j.w.

Regulacja camber:
j.w.

Ochrona antykorozyjna:
j.w.

Wysokiej jakości sprężyny:
j.w.

Opatentowana wklęsła dolna nakrętka blokująca:
j.w

Wysokiej jakości olej:
j.w

Amortyzatory nabijane azotem:
j.w

Górne mocowania z łożyskami:
j.w.

Opcje dodatkowe:
j.w.




3. seria ER:

Wyścigowe zawieszenia gwintowane z zewnętrznymi zbiorniczkami wyrównawczymi

Zawieszenia gwintowane serii ER z zewnętrznymi zbiorniczkami wyrównawczymi
Seria ER to flagowe zawieszenia gwintowane BC Racing z niezależną regulacją siły dobicia i odbicia amortyzatorów. Zawieszenia gwintowane serii ER oferują wysoką jakość i unikalne właściwości oferowane przez serie BR i RM z dodatkowymi korzyściami płynącymi z zewnętrznego zbiorniczka wyrównawczego oraz możliwości indywidualnej regulacji siły dobicia i odbicia.

Zewnętrzne zbiorniczki
Zewnętrzne zbiorniczki stosowane w zawieszeniach gwintowanych serii ER pozwalają BC Racing zwiększyć objętość oleju w amortyzatorach. Zwiększona objętość gazu zmniejsza temperaturę maksymalną oleju co zmniejsza odchylenia w charakterystyce pracy amortyzatorów powodowanej zmianą lepkości oleju. Zmniejszenie tych odchyleń polepsza prowadzenie i optymalizuje osiągi auta na trasie i torze.

Niezależna regulacja siły dobicia i odbicia
Rozdzielając regulację siły dobicia i odbicia seria ER pozwala ustawić charakterystykę pracy zawieszenia zgodnie z precyzyjnymi wymaganiami użytkownika. Ostro hamując podczas zbliżania się do zakrętu zależy Tobie na transferze masy na przednie opony, aby uzyskać maksymalną przyczepność i najefektywniej zahamować, a także uniknąć podsterowności podczas wejścia w zakręt techniką "trail brake". Odpuszczając pedał hamulca w wejściu w zakręt nie chcesz, aby zawieszenie reagowało zbyt szybko, ponieważ usunie to obciążenie z przednich opon zbyt szybko i doprowadzi do podsterowności. Wraz z pojawieniem się podsterowności niezbędna jest korekta układem kierowniczym, aby zmniejszyć obciążenie opony celem odzyskania trakcji. Znacznie zmniejsza to prędkość pojazdu. Regulacja siły dobicia pozwala na ustawienie w jaki sposób masa przenosi się na przednie opony podczas hamowania, a niezależna regulacja siły odbicia pozwala na ustawienie zachowania auta podczas odpuszczania hamulców celem poprawnego wejścia w zakręt i zachowania maksymalnej przyczepności. Pozwala to na szybsze przyspieszenie i maksymalizację prędkości wyjścia z zakrętu. Prędkość wyjścia z zakrętu jest kluczowa, ponieważ wpływa na maksymalną prędkość uzyskaną na następnej prostej.

Regulacja rozkładu masy auta:
j.w.

Regulacja wysokości:
j.w.

Regulacja siły tłumienia:
j.w.

Górne mocowania serii BR typu "pillowball":
j.w.

Regulacja camber:
j.w.

Ochrona antykorozyjna:
j.w.

Wysokiej jakości sprężyny:
j.w.

Opatentowana wklęsła dolna nakrętka blokująca:
j.w

Wysokiej jakości olej:
j.w

Amortyzatory nabijane azotem:
j.w

Górne mocowania z łożyskami:
j.w.

Opcje dodatkowe:
j.w.




link do sklepu:
http://www.mapet-tuning.com/sklep/isc-c-2846_16755.html

Dedykowane na ulicę i tor
- górne mocowania typu "pillowball"
- górne mocowania z regulacją camber
- aluminiowe talerzyki
- 30-stopniowa regulacja siły tłumienia
- regulacja wysokości sprężyny
- regulacja wysokości dolnego mocowania gwarantująca zachowanie pełnego zakresu pracy amortyzatora
- osłony chroniące uszczelniacze amortyzatora
- *właściwości / cechy zawieszenia zależne od modelu
Zawieszenia gwintowane serii BR opierają się na tłoczyskach o średnicy 46mm w obudowie o średnicy 53mm gwarantujących możliwie największą objętość oleju.
W trakcie pracy amortyzatora olej w nim zawarty zwiększa temperaturę. Lepkość oleju ulega zmianie wraz ze zmianą temperatury co może prowadzić do zmiany charakterystyki pracy amortyzatora.
BC Racing stosuje w swoich zawieszeniach gwintowanych wyłącznie najwyższej jakości olej, a mimo to firma postanowiła pójść krok dalej opierając serię BR o duże obudowy amortyzatorów o średnicy 53mm. Zwiększa to objętość jednostki, a co za tym idzie objętość oleju co w efekcie zmniejsza maksymalną temperaturę wpływając na poprawę właściwości amortyzatora.
 

BEST DESIGN
Janecki Łukasz


ul. Przemysłowa 1
98-330 Pajęczno
czynne: Pn-Pt: 9:30-16:30
e-mail: mapet-TUNING@wp.pl
tel. 0 501 699 227