MTS-technik vs TA-technix - porównanie po latach... |
MTS vs TA Tym razem wpadły nam pod aparat gwinty do BMW E90 i już na pierwszy rzut oka widać różnice między produktami. Również teraz widoczna jest różnica w powłoce kolumn. W przypadku TA-technix jest to nadal ocynk, zaś w przypadku MTS-technik ewoluowała ona i jest kolory złotego - jest to podwójny ocynk. W kolejnym etapie porównajmy sprężyny. Są one zdecydowanie innego kształtu, co od razu udowadnia iż nie pochodzą od tego samego producenta. Mało tego - MTS-technik poszedł tu zdecydowanie o krok dalej i zlecił zaprojektowanie i produkcję większości sprężyn używanych w swoich gwintach - niemieckiemu potentatowi w ich produkcji - firmie EIBACH! Na zdjęciach nie jesteśmy w stanie tego pokazać oraz nie mamy specjalistycznego sprzętu do tego typu testów, ale ręczne uginanie w początkowej fazie sprężyn MTS/Eibach było dużo łatwiejsze niż TA-technix, więc można przypuszczać, że nadal MTS będzie bardziej komfortowy od TA... Dodatkowym aspektem jest długość kolumny, sprężyn i regulacja. Jak widać kolumna MTS-technik jest minimalnie krótsza od TA-technix co może dawać większy zakres pracy i możliwość większego obniżenia auta, również zakres regulacji poprzez prawie dwa razy większą część gwintowaną daje więcej możliwości. To uzyskane zostało poprzez inną konstrukcję łącznika stabilizatora, która jako kolejna cecha odróżnia oba zawieszenia. Na poniższym zdjęciu pokazalismy nakrętki regulacyjne TA-technix - tutaj bez zmian - wyglądają identycznie jak te kilka lat temu... ... zdecydowanie więcej możemy powiedzieć o tej w MTS-technik - pojawiła się nowatorska nakrętka HexaCoil - mniej zapiekania i łatwiejsza regulacja! Nie oszukujmy - te nakrętki nie są używane w 100% produktów MTS'a, ale nawet te normalne, które nadal występują to anodowane aluminium... a to "proces elektrochemiczny polegający na wytworzeniu na powierzchni aluminium warstwy tlenku (Al2O3) o większej twardości i odporności na korozję niż warstwa powstająca w sposób naturalny" - jak mówi wikipedia. Jeśli chodzi o amortyzatory tylne również łatwo zauważyć, że są to 2 inne produkty. Różnią się osłonami, odbojami i końcówkami - nie będziemy udowadniać, który jest lepszy, ale pokazujemy że się różnią! Sprężyny tył i regulacje mają już więcej różnic. Tak jak w przypadku przednich nakrętek tak i tylne w przypadku TA-technix są z "gołego" aluminium, a w przypadku MTS-technik - anodowane. Sprężyny na tył również dla MTS'a zaprojektował i wyprodukował Eibach, a dodatkowo dołożył osłony zapobiegajace hałasowi przy obcieraniu się zwojów Przy poprzednim porównaniu nie wskazywaliśmy jednoznacznie faworyta, ale tutaj tak jest - wygląd i jakość wykonania oraz liczba sprzedanych egzemplarzy (1 gwint TA na kilkadziesiąt MTS'a) przesądza o wyniku... |